Ειδήσεις ενημέρωση πληροφορίες αντικειμενικότητα

Ακολούθησέ μας  

Facebook page
   

Διαβάστε Ακόμα  

Θέματα της επικαιρότητας
   

Δημοφιλή Άρθρα

   

Καταφύγιο Ναυπακτίας

Δεν θα διοριστεί ο Παπουτσής στην Παγκόσμια Τράπεζα - «Δεν σχολιάζω τίποτα», απαντά

Λεπτομέρειες

 

Στις 12 Ιουλίου είχε ανακοινωθεί η απόφαση της κυβέρνησης να διορίσει εκπρόσωπο της Ελλάδας στην Παγκόσμια Τράπεζα τον Χρήστο Παπουτσή. Οι αντιδράσεις ήταν έντονες τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από στελέχη των δυο κομμάτων της συμπολίτευσης.

 
Διαβάστε σχετικά: Το κομματικό κράτος ζει: Ο Παπουτσής στην Παγκόσμια Τράπεζα
 
Σύμφωνα με τον «Μικροπολιτικό» των «Νέων», όμως, ο διορισμός Παπουτσή βαίνει προς ανάκληση καθώς στο Μαξίμου φαίνεται να έχουν εκπλαγεί από το γεγονός ότι οι αντιδράσεις τόσο στο περιβάλλον της ΝΔ όσο και στου ΠΑΣΟΚ συνεχίζουν να υπάρχουν. 

«Δεν έχω να σχολιάσω τίποτε. Γνωρίζω μόνο αυτό που έχει ανακοινωθεί για το διορισμό μου», αρκέστηκε να δηλώσει σχετικά ο Χρ. Παπουτσής μιλώντας στον ΣΚΑΙ. 

 

tvxs.gr

Άξονας Άκτιο – Αμβρακία, οι 4 εργολαβίες ολοκληρώνονται το 2015

Λεπτομέρειες
 
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με...
συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.

Η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009 χωρίζοντας το σε 4 εργολαβίες και η υπογραφή των συμβάσεων έγινε τον Μάρτιο του 2010 με ορίζονται ολοκλήρωσης τους 36 μήνες (3 χρόνια). Όλες οι συμβάσεις κατασκευάζονται από εταιρείες του ομίλου Μαρούλη (ΑΕΓΕΚ, Ιόνιος κλπ). Η έκπτωση που δόθηκε και στα τέσσερα τμήματα πλησιάζει ή ξεπερνά το 50%. Τα έργα παρουσίασαν κατά την εξέλιξη τους σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονται στα μεγάλα οικονομικά προβήματα των εταιρειών που ανέλαβαν την κατασκευή.

Μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να εκδοθούν αποφάσεις έκπτωσης των εταιρειών αλλά τελικά από μεγάλες προσπάθειες τα έργα ξεκίνησαν και πάλι όμως με νέα χρονοδιαγράμματα που φτάνουν μέχρι το καλοκαίρι του 2015 έχοντας συνολική καθυστέρηση περίπου 2,5 χρόνια από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Όπως όλα δείχνουν τα προβλήματα πέρασαν στο παρελθόν και πλέον τα έργα ελπίζουμε πως θα ολοκληρωθούν χωρίς περαιτέρω πισωγυρίσματα.

ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Οι 4 εργολαβίες του έργου δόθηκαν σε 4 τεχνικές εταιρείες του ομίλους Μαρούλη:

1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση στις 30 Ιουνίου 2015.

2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε συμφερόντων του κ. Μαρούλη προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση στις 17 Ιουλίου 2014.

3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ, δόθηκε στη «Ιόνιος ΑΤΕ» που αντικατάστησε την αρχική μειοδότρια Μηχανική που είχε δώσει έκπτωση 52,1%. με παράδοση 8 Μαρτίου 2015.

4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile – Intallipreze, συμφερόντων του κ. Μαρούλη, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση 31 Δεκεμβρίου 2014.

Ο Αυτοκινητόδρομος Ακτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Ακτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Ακτιο- -Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα έργα σήμερα συναντούν πολύ σοβαρά προβλήματα λόγω προβλημάτων των εταιρειών που τα έχουν αναλάβει. Τα προβλήματα είναι τόσο σοβαρά που το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε πριν λίγο καιρό χρήματα που θα αποδοθούν για πληρωμές των εργαζομένων παραμένουν απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το πρόβλημα παραμένει καθώς οι επόμενοι μήνες θεωρούνται πολύ κρίσιμοι για την βιωσιμότητα του έργου.

Κατασκευαστικά το έργο έχει χωριστεί σε δύο τμήματα. Το ανατολικό τμήμα από την Αμφιλοχία μέχρι το μέσο του δρόμου είναι παγωμένο εδώ και μήνες και με απλήρωτους εργαζόμενου. Μόλις πριν λίγες μέρες η διαδικασία 3 εργολαβιών που το Δημόσιο κίνησε σε έκπτωση ανατράπηκε καθώς οι ανάδοχοι δικαιώθηκαν και έτσι προς το παρόν το έργο παραμένει μετέωρο. Για το δυτικό τμήμα από τη Βόνιτσα μέχρι το Άκτιο τα πράγματα είναι καλύτερα και υποθετικά παρουσίαζει πρόοδο χωρίς ωστόσο να δίδονται στη δημοσιότητα οποιαδήποτε στοιχεία που θα στοιχειοθετούν κάποιο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινηρόδρομου. Θα δοαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.
 

Nέοι σταθμοί διοδίων στην Ολυμπία Οδό - "Πολυτέλεια" πλέον το ταξίδι Πάτρα- Aθήνα

Λεπτομέρειες

"Πολυτέλεια" πλέον το ταξίδι Πάτρα- Aθήνα

 
Νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες κατά μήκος των ατυοκινητοδρόμων τα έργα στους οποίους έχουν μπει στον πάγο και γίνετε αγώνας να πάρουν μπρος και πάλι τα μηχανήματα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» τουλάχιστον πέντε νέοι «μετωπικοί» σταθμοί διοδίων και εννέα «πλευρικοί» στα σημεία εισόδου των εθνικών οδών, πρόκειται να προστεθούν στους τέσσερις «παγωμένους» αυτοκινητόδρομους την επόμενη διετία.

Όλα αυτά βέβαια εφόσον η διαδικασία επανεκκίνησης των έργων ολοκληρωθεί στα τέλη φθινοπώρου, οι παραχωρησιούχοι θα είναι σε θέση να προχωρήσουν στην «ενεργοποίηση» των σταθμών, όπως άλλωστε προβλέπουν οι συμβάσεις, προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους. Έως τα τέλη του 2012 οι τέσσερις κοινοπραξίες εισέπραξαν από την εκμετάλλευση των διοδίων συνολικά 811 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι τρεις από αυτές έλαβαν αποζημιώσεις πολλών εκατομμυρίων για τους σταθμούς διοδίων που δεν λειτούργησαν.

Το θέμα της τοποθέτησης και λειτουργίας νέων ή ήδη σχεδιασμένων σταθμών μπαίνει όλο και πιο ψηλά στην ατζέντα των εταιριών στις συζητήσεις με τον δημόσιο.

Συνεπώς σύμφωνα με το σχέδιο μέχρι το 2015 απομένει να δημιουργηθούν οι εξής σταθμοί:

Μαλιακός – Κλειδί. Η κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου πρόκειται να κατασκευάσει δύο πλευρικούς σταθμούς διοδίων στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, οι οποίοι θα λειτουργήσουν αφού δοθούν οι τρεις νέες σήραγγες στην κυκλοφορία. Επίσης, πρόκειται να κατασκευαστεί πλευρικός σταθμός διοδίων στην Πελασγία, σε παράδρομο που διανοίχθηκε για να «παρακάμψει» τα διόδια.

Η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είχε αποζημιωθεί τον Απρίλιο του 2013 με 22 εκατ. ευρώ για τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου Πιερίας και την καθυστέρηση στην παράδοση χώρων για τη δημιουργία πλευρικού σταθμού διοδίων Λεπτοκαρυάς.

Μεταμόρφωση – Σκάρφεια. Η κοινοπραξία Νέα Οδός, που κατασκευάζει την Ιονία Οδό και εκμεταλλεύεται το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Επίσης έχει το δικαίωμα να λειτουργήσει έναν μετωπικό σταθμό διοδίων, στο τμήμα Σχηματαρίου – Χαλκίδας. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποζημιωθεί για απώλεια εσόδων από διόδια.

Ε65. Η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει την κατασκευή του Ε65 και την εκμετάλλευση του τμήματος Σκάρφειας – Ραχών είχε από τη σύμβαση παραχώρησης δικαίωμα να λειτουργήσει άμεσα δύο σταθμούς διοδίων στον Μαλιακό. Η ανακατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος από το Δημόσιο δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να λειτουργήσει με καθυστέρηση μόνο ο ένας από τους δύο σταθμούς διοδίων. Στα τέλη του 2012 αποζημιώθηκε με 20,6 εκατ. ευρώ για τα διόδια.

Εθνική οδός Ελευσίνας – Πάτρας. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό, τα Νικολέικα και το Ρίο, καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ολυμπία Οδός έλαβε τον Φεβρουάριο του 2013 από το Δημόσιο περίπου 25,2 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση, επειδή δεν λειτούργησαν τα διόδια αυτά. Η αποζημίωση αφορά τα έτη 2008-2011.
 
tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Αλλάζει το σύστημα των δημοτικών εκλογών

Λεπτομέρειες

Πως θα ψηφίζουμε
Οι δημοτικές εκλογές θα είναι το πρώτο τεστ της κυβέρνησης σε εκλογική μάχη. Το σύστημα των εκλογών όμως φαίνεται ότι αλλάζει.
Όλα δείχνουν ότι η εκλογή δημάρχων και συμβούλων δεν θα γίνει με το γνωστό μέχρι τώρα τρόπο. Μάλλον μόνο η κάλπη θα μείνει ίδια, καθώς θα αλλάξουν ως και τα ψηφοδέλτια…

Οι πληροφορίες λένε ότι οι αλλαγές αφορούν στις αμέσως επόμενες εκλογές του Μαϊου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές με ρύθμιση της κυβέρνησης δεν θα υπάρχουν πολλά ψηφοδέλτια, αλλά μόνο δύο για όλους τους συνδυασμούς.

Το ένα θα περιλαμβάνει όλους τους υποψήφιους δημάρχους και το άλλο όλους τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους.

Και στις δύο περιπτώσεις τα ονόματα θα αναφέρονται με αλφαβητική σειρά.

Για να εκλεγεί κάποιος δήμαρχος από την πρώτη Κυριακή θα πρέπει να συγκεντρώσει το 42% των ψήφων, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα προκρίνονται στον δεύτερο γύρω οι δύο πρώτοι υποψήφιοι.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλέγονται από τον πρώτο γύρο με το σύστημα της απλής αναλογικής.

Οι αλλαγές αυτές συζητήθηκαν χθες στη συνάντηση Σαμαρά – Μιχελάκη με κύριο στόχο, όπως διαμηνύει το Μαξίμου, να απεγκλωβιστούν οι δημοτικές εκλογές από τον εναγκαλισμό των κομμάτων.

onlarissa.gr

   

Translate  

Greek Armenian Dutch English French German Italian
   

Facebook Like  

   

Καταφυγιώτικα Νέα  

Το έγραψε 30/10/2024, 11:10 ο/η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
me-apolyti-epityxia-stefthike-i-dieksagogi-tis-giortis-xeimonada-2024 Έπειτα από αρκετά χρόνια απουσίας, η γιορτή στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, πολύ κέφι και.............
Το έγραψε 05/02/2024, 08:54 ο/η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
kopi-protoxroniatikis-pitas-2024 ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 2024           Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024 20:00 μ.μ. ΚΗΠΟΣ Grill,.............
Το έγραψε 26/11/2023, 10:59 ο/η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
i-nea-synthesi-tou-d-s-tis-adelfotitas-apantaxoy-katafygiotonΤο νέο Δ.Σ. απαρτίζεται από τους: Αθανάσιος Ιωαν. Ζορμπας Νάσιου Σοφια Νασιος Σπύρος Παπαησαιου.............
Το έγραψε 12/05/2020, 07:25 ο/η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ypograftike-meleti-gia-tin-arsi-epikindynotitas-stin-e-o-23-stin-perioxi-amoranitika-vraxia «Εστιάζουμε στο πρόβλημα, εξετάζουμε τις πιθανές λύσεις και καταλήγουμε στη βέλτιστη προκειμένου να.............
Το έγραψε 30/03/2020, 08:16 ο/η ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
menoume-spiti-kai-den-pame-sto-katafygio «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ», Πειθαρχώντας στις οδηγίες της Πολιτείας, με θετική σκέψη,.............
Το έγραψε 15/02/2020, 10:24 ο/η Αναγνώστης
2020-etisios-xoros-ton-apantaxoy-katafygioton-nafpaktias-stin-athina Η Αδελφότητα των Απανταχού Καταφυγιωτών σας προσκαλεί την Κυριακή 23/02/20 το μεσημέρι στο ετήσιο.............
Το έγραψε 01/10/2019, 11:13 ο/η Αναγνώστης
xeimonada-2019Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία στο Καταφύγιο η γιορτή με την ονομασία.............
   
© www.katafigio-amorani.gr 2006 - 2024